onsdag 2 januari 2013

Årets första arbetsdag...

Började dagen tidigt med att vara på ombesiktning av guldpärlan, kl 07,15. Kan ju inte påstå att det var någon trängsel direkt, gick hyfsat snabbt och smidigt och nu blev bilen godkänd också, så nu är det bara att tuta och köra igen.

Blev att jag tog bilen till jobbet idag, vilket jag annars aldrig brukar göra. Väldigt lite trafik så det gick snabbt till jobbet, och så stannade jag och handlade lite färskt bröd, pålägg och mjölk för en bra start på det nya året. Nu är vi inte så många på kontoret precis, 4 st, resten är lediga och några är sjuka.

Skönt att kunna ta en lugn start med fika och lite frukost tillsammans och höra hur alla haft det under jul och nyår. Jag hade eget Dukanbröd med mig så jag också kunde ta mig lite att äta, det är ju jag som handlar så jag kan ju se till att det finns bresola och extra light färskost :-)

Känns trots allt lite skönt att komma tillbaka och börja jobba igen, det är ju bara 3 dagar den här veckan, så det är ju inte så tufft, och det är väldigt lugnt och tyst på kontoret också.

Nu känner jag mig full av energi att komma igång att träna och äta rätt och kunna gå ned de sista dryga 5 kilona som jag har kvar. Det gäller att kämpa på så jag kommer i rätt form för resan som verkar bli av i slutet av februari. Vet inte riktigt vart, men i första hand lutar det åt New York eller möjligtvis Chicago, allt beror lite på hur mycket platser det finns på flyget då vi åker som "stand-by"


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar