lördag 19 januari 2013

Svinkall lördag...





Vaknade till en riktig kall men solig lördag, -19 grader.. brrrrrr.
Eftersom det var lördag så softade jag framför TV och vintersporter, perfekt helgnöje.
Min mage vill inte riktigt vara med just för tillfället, så igår försökte jag få igång min mage med sockerfritt godis som brukar ha en laxerande effekt. Pyttsan, jag måste ha en plåtmage, åt en hel ask sockerfri Läkerol under dan, och igårkväll en hel påse ViktVäktar-godis, magen blev lite bubblig och pratig men inte mer.
Så frukosten startades med 1 msk linfrö i ett halvt glas vatten, men nej, inget händer. Blir så trött när magen inte funkar som den ska, är inte van vid det. Antar att det är min Dukandiet med så mycket proteiner som gör det, men ändå så äter jag 2 msk havrekli varje dag för att det ska hålla magen igång, men icke sa nicke.

Var i alla fall lite duktig idag och gjorde 2 grytor, chili och gulasch, som fick stå och puttra 5-6 timmar, så köttet är så mört och bara faller sönder. Perfekt mat att ha i frysen också.
Solen sken och det såg ut att vara ett strålande väder ute, så till slut så fick jag fart på mig själv och tog på mig varma kläder och gick ut, fast då hade solen i princip redan försvunnit, men jag kom iallafall ut, nu var det bara -12 grader, men totalt vindstilla så det var riktigt skönt fast det bet lite i kinderna. Det blev i alla fall en PW på nästan 40 minuter (38,2 min för att vara exakt)

Känner mig nöjd med dagen i alla fall, skönt det. Imorgon får jag ta tag i tvättkorgen som svämmar över  :-(



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar