tisdag 8 januari 2013

Ibland går allt bara fel....

Blev lite sen från jobbet idag, när jag var halvvägs hem kom jag på att jag glömt mina ägg och keson i kylskåpet på jobbet  *suck*

Sticker in på min lilla ICA hemma, ingen minikeso, fortsätter hem, tar bilen åker till ICA Supermarket istället, ingen minikeso där heller. Börjar bli duktigt irriterad. Sätter mig i bilen igen och åker i väg till COOP, där jag nästan aldrig handlar för att jag inte riktigt gillar den butiken.

Som tur är så har de i alla fall minikeso. Hittar även både rökt och gravad skivad lax till riktigt bra pris, så jag blev på lite bra humör i varje fall.

Hem, nu är kl snart 20,00 och jag börjar bli superhungrig, och då är inte mitt humör på topp precis.

Slänger ihop keso och ägg för att steka ett gäng kesoplättar, slänger även ihop smet för att steka några Dukan havreklipannkakor samtidigt. Här ska man vara effektiv, plättarna ska stekas i plättlaggen och pannkakorna i stekpannan.

Häller lite olja på en bakpensel för att pensla ut lite fett i plättlaggen, tittar på penseln och inser att själva penslstråna inte klarar av den varma pannan utan lossnar i pannan!!! Skit också, gör ren pannan, har olja på lite hushållspapper istället och smörjer pannan, äntligen i med smeten. Tycker att de flyter ut väldigt lätt jämfört mot förra gången jag gjorde dem. De går inte att vända, bara smetigt värre, plus att de verkar nästan minska i pannan, allt blir kladdigt. I med en omgång till i plättlaggen igen.
Samtidigt börjar jag steka pannkakorna, med liiiite för varm panna. Nu är det multitasking på hög nivå. Samtidigt som jag har koll på pannkakan så blir kesoplättarna precis lika kletiga och helt omöjliga att vända som tidigare. Nu är jag riktigt irriterad, tur att ingen hör de inte fullt så vackra orden som bara rinner ur munnen nu.

Då kommer jag på vad jag gör för fel. Jag har ju helt fullständigt glömt att ha i fiberhusk i kesosmeten, som gör att de håller ihop, klart som sjutton att det inte funkar att steka då. Samtidigt så försöker jag rädda den första  pannkakan från att brännas.

I med fiberhusk, får stå en liten stund så att det sväller lite. Lyckas steka en till pannkaka klart. Nu i med kesosmeten i plättlaggen igen...3:e gången gillt!!!! Nu äntligen fungerar det att steka plättarna och vända dem, och de minskar inte i pannan heller.

Till slut så är jag äntligen klar, det blev till sist både kesoplättar och havreklipannkakor att ha med till jobbet.

Middagen fick bestå av en havreklipankaka med kvarg smaksatt med dill och lite av den rökta laxen jag köpte på COOP.

Så äntligen fick jag middag, då var klockan 21,15 och jag var vrålhungrig och slängde i mig maten på 2 röda sekunder. Vilket gjorde att jag fortfarande kände mig lika hungrig som innan. Men lyckades stålsätta mig och  ta det lugnt och efter ett tag så infann sig mättnadskänslan. Där märker man ju hur lätt det är att helt enkelt äta för mycket, för att man äter för fort och magen inte hinner med, så stoppar man i sig lite till och så blir man helt tvärmätt istället.

Nu ska jag gå och ta hand om köket som just nu ser ut som ett slagfält  :-(

Och det där med träning idag gick ju fullständigt i stöpet, nu har jag ingen ork kvar.












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar