lördag 12 januari 2013

Vågen pekar nedåt.....

I morse så hade det äntligen hänt någonting på vågen efter att ha stått stilla flera dagar. Nu har jag gått ned 5 kg, och har 4 kg kvar till min målvikt. Det känns ju faktiskt inte helt långt borta, positiv egoboost.

Klarade mig från att dricka vin igår på jobbets "knusse", känner mig så stolt att jag lyckades stå emot alla frestelser. Jag drack vatten och åt några skivor bresola, medan de andra mumsade på kex och diverse olika röror och tepanader, vin och öl. Gör att jag känner mig starkare när jag lyckas stå emot ett glas gott Riojavin.

Kanske just det som gjorde att vågen faktiskt tog ett hopp nedåt idag.

Idag ska jag vara duktig och baka lite olika matbröd, så jag klarar mig ett tag. Ska ge mig på lite nya bröd idag för att få lite variation. Fast måste erkänna att jag verkligen saknar ett riktigt gott grovt Rågbröd med massor av hela korn och härligt tuggmotstånd. Men det får vänta än ett tag.

Ska också ge mig på att göra lite glass baserat cream cheese. Kan vara gott att ha i frysen när man bir lite godissugen.

Nu ska jag sätta fart, återkommer med resultatet av dagens bakning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar