tisdag 8 januari 2013

Tillbaka in i vardagen igen.....

Nu så börjar man så smått komma tillbaka i de vanliga jobbveckorna igen efter alla helger och lata dagar.

Men det där att man vänt en hel del på dygnet är lite svårt att komma ur, jag börjar så smått komma in i gängorna igen, tror jag. Hade väl sovit gott och länge under helgen och natten till måndag var ju helt omöjligt att sova. Gick och la mig rund 23.30-tiden och trodde jag skulle kunna somna, jo tjena! 01,40 gav jag upp och insåg att det är ingen idé att ligga här och snurra i sängen, utan gick upp och satte på TV:en istället.

Märkligt vilka konstiga program det går sådär mitt i natten, satt och sappade fram och tillbaka och hittade till slut Colin Nutlys film, "Den sista dansen", den är väl inte den bästa film han gjort precis, men samtidigt så är den precis så lätt att man inte behöver tänka i varje fall. Efter 10 min så kom kisse tassandes och undrade vad matte gjorde uppe mitt i natten, varför låg jag inte kvar i varma gosiga sängen,  men var ju inte sämre än att hon kröp ihop hos mig i soffan och somnade som en stock igen. Tänk att de kan sova så mycket de små liven. Till slut så somnade även jag i soffan framför filmen, tänk vad effektivt det är att lägga sig i soffan och kolla TV. Framåt 3-tiden så kunde jag somna i sängen igen. Men självklart så är man ju mer död än levande när radion går igång på morgonkvisten.

I söndags tog jag mig ut på en liten PW i alla fall, skönt och behövligt. Men varför ska det vara så svårt att komma igång med träningen ordentligt? Ingen PW igår fast jag var fast besluten att gå en sväng när jag kom hem, men väl hemma så är det ju helt kört att komma ut igen. Fixa lite mat, ett telefonsamtal, och så har den kvällen försvunnit.

Mitt årskort på Friskis & Svettis som jag inte utnyttjar gnager i mig också. Jag måste verkligen ta och skärpa  till mig ordentligt nu. Kanske ska ta fram mitt Wii och köra med det, har ju bra träningsprogram där och även Zumba.

Vikten går stadigt nedåt och har nu ca 4,5 kg kvar till min målvikt. Har hittills gått ned 4,3 kg, och det trots att nyår gjorde att jag gick upp lite i vikt, alldeles för mycket vin, men det var det värt :-)
Börjar komma in mer och mer i Dukandieten, och letar recept, testar och försöker äta så omväxlande som möjligt. Inte alltid det lättaste, men det fungerar bättre och bättre, vilket känns jätteskönt. Har till och med hittat recept där keso ingår och som funkar bra, gillar inte alls keso annars. Men har testat på att göra kesoplättar som jag steker i plattläggen och förvånande nog så smakar de nästan som vanliga plättar, superbra att ha som lite mellanmål, eller som en liten efterrätt. Man kan säkert krydda dem lite och använda dem som en liten förrätt också med en klick kvarg med räkor / kräftstjärtar / stenbits eller löjrom med lite rödlök.

Det känns så himla skönt nu när jag kan ha fler av mina kläder som hängde krympande och hånfulla i garderoben sista tiden, men nu så har min garderob växt en hel del :-)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar