lördag 12 januari 2013

Full dag i köket....


Pust, stånk och stön....nu har jag äntligen sjunkit ner i soffan för idag. Bakat 3 sorters bröd, så jag klarar mig ett tag med det. Så skönt att ha i frysen, och att ha lite olika, även om bröden blir ganska lika varandra i smak så är det ändå ok.










Har även gjort glass baserat på creme cheese, smaksatte den lite olika, en med vaniljpulver, en med saffran och en med kakao. Blir lite isig smak på dem, så inte är det som riktig glass precis, men kan vara gott att ta till när man blir sugen på nåt sött i varje fall.








Gjort en tacopaj, men pajdegen blev nog lite för tjock, men, men bättre lycka nästa gång. År lite svårt att lära sig hur det blir när man använder havrekli, vetekli, istället för vetemjöl som man är van vid tidigare.
Tacofärsen blev suveränt god, gjord med en  tacokrydda som jag gjort efter ett recept som jag hittat. Den var supergod, smakar som den man köper men man slipper alla tillsatser. Kan väl erkänna att färskosttäcket inte blev supergott men, men, då vet jag ju det till nästa gång.










Sen gjorde jag en en fiskgryta på lax, morot, rödlök, purjolök, saffran, lite kvarg + mager matlagningsgrädde 4%, lite olika kryddor bl.a. chilli och oregano.

Har en bit lax kvar som jag ska steka imorgon, för nu orkar jag inte mer mat idag.

Nu har jag mat för flera dagar, så skönt att ha klart och bara ta med sig till jobb

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar