måndag 14 januari 2013

Helgerna går alldeles för fort...

Scwichhh.. så är helgen över. Tycker inte att jag hinner med någonting ibland. Visserligen var jag flitig i lördags med en massa matlagning och bakning.

Igår var det så fantastiskt väder ute, sol från en klarblå himmel och inte en vindpust. Det är precis så man önskar att alla vinterdagar kunde vara.

Igår så blev det en dryg timmes promenad med grannarna i det härliga vädret. Vi brukar gå ut och gå då och då. Ibland kan det vara skönt och kul med sällskap, men de flesta gånger så vill jag faktiskt bara gå själv, gå i min takt, gå i mina egna tankar utan att behöva bry mig. Inte behöva bestämma något i förväg utan bara gå när jag precis känner för det.

Men ibland så är det skönt att ha någon som pushar på så att man verkligen kommer iväg ut. Har ju nästan alltid tron på mig själv att," ikväll ska jag minsann gå ut och gå en halvtimme när jag kommer hem från jobbet" Men när jag väl kommer hem och det är kolsvart ute, då är det inte lätt att ta sig ut precis, kan väl avslöja att jag aldrig har kommit ut efter jobbet den här årstiden.

Men igår så bestämde jag och min ena granne att vi faktiskt ska försöka ta oss ut på kvällen, ta en kortare promis på ca 30 min, runt 19-tiden. Så vi får se till att vi drar ut varandra helt enkelt.

Enligt Dukan så ska man gå 30 minuter/dag när man är i den fasen som jag är nu. Och där har jag ju slarvat som bara den, så nu är det dax att jag skärper till mig med den biten också.

Vikten verkar inte gå ned så mycket eller så fort på mig känns det som. Men å andra sidan har jag inte så många kilon att gå ned som andra kan ha, så därför så kanske det är lite trögare för mig just nu. Har ju 4 kg kvar innan jag är på min målvikt, men jag vill ju så klart att det ska gå snabbt som attan.

Människa är nog av naturen otålig!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar