fredag 11 januari 2013

Trögt......

Fredag igen, känns som det nyss var måndag. Synd bara att helgerna går lika fort.

Just idag känner jag mig absolut inte på humör, vill bara att dagen ska ta slut så jag får åka hem.
Ibland så kan jag bli sådär melankolisk och tyst, vill inte eller orkar inte riktigt engagera mig i nåt.

Funderar på om det beror på att jag blir så frustrerad när jag verkar ha stannat upp i min viktnedgång, känns lite tröstlöst när vågen inte rör sig nedåt ett endaste dugg på 4 dagar, fast jag äter helt rätt och inte gjort ett endaste snedsteg.

I ren desperation har jag ändrat på hur jag äter. Tidigare åt jag varannan dag enbart proteiner och varannan dag proteiner och grönsaker. Nu ska jag testa att äta 4 dagar proteiner följt av 3 dagar med proteiner och grönsaker, för att se om det gör någon skillnad. Enligt flera i den Dukangruppen jag är med i så verkar 4 / 3 vara den bästa varianten. Men får se om det gör någon skillnad, idag är det min fjärde dag med enbart proteiner, så i helgen får jag äntligen äta lite grönsaker till maten igen.

På fredagseftermiddagarna så har vi också ganska så ofta "knusse" på jobbet. Knusse är ett holländskt ord som betyder ungefär, trevlig. Oftast så är det lite vin och öl och något enkelt tilltugg, och ibland lite mer organiserat med ost och kex, eller något annat gott. Idag så bestämdes det att vi köper lite färdiga röror och lite baguetter och lite kex. Känns jäkligt tråkigt att sitta där med ett glas vatten bara, för min del känns det nästan så det kan kvitta då. Jag gillar att dricka vin, och tycker att det är gott. Sitta ned efter jobbveckan och koppla av är en skön start på helgen, i normala fall. Det tillhör mitt jobb att det är jag som fixar det hela också, vilket gör det ännu jobbigare. Känner mig trist när jag sitter där med vattnet och vet hur gott det är med vin.

Ja, ja, jag vet att jag gör det för min skull, för att jag ska må bättre i det långa loppet, men ibland så får man bara en sån där dipp, och jag vet att det går över, och jag vet att det är under en kortare period, men ändå..... ett glas vin skulle vara sååååå gott. Men jag har lovat mig själv att jag ska skippa alkoholen för tillfället.


                              


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar